Index - Lingua
A ferruvia di a piana urientale corsa  
 
 
A ferruvia di a piana urientale corsa

Ponti è parti di ponti

 

Ricerca di i vestighji   Interramenti
 
 

E vistighje più evidente di l’anticu trenu di a costa urientale sò i ponti è i so pezzi chì traversanu assai fiumi di sta costa.

I ponti più grandi sò stati fatti cù una cumbinazione di petre pè e rampe è i piloni, è d’acciaghju pè e parte centrale. I più picculi, in vece, cù l’acciaghju massichju.

In generale, sti ponti sò stati dutati di stazione di pumpamentu di l’acqua pè a so custruzzione.

A traversa sopr'à Bravona, fiume d’impurtanza assai, fatta trà l'antiche stazione di Bravona è Tallone nantu à Aleria, ghjè fatta cù dui ponti unu dopu l’altru, cù una data di custruzzione intornu à lu 1886.

U ponte principale sopr’à u lettu di u fiume ghjè in acciaghju fatt’à graticula, ben cunservatu.

 

 

Andendu un pocu più à monte, si trova un ponte longu è piattu cù doppie travicelle d’acciaghju, cum'è passaghju pè inundazione pussibule.

In la parte trà Ghisunaccia è Sulinzara si n’alzanu dui ponti in acciaghju in mezu à un paesaghju assai bellu, traversendu i letti di i fiumi Abbatescu è Travu.

St'ultimi sò stati custruiti in lu 1925 da l’Entreprise Dayde di Parigi, è ci ne dà ancu oghje testimunianza una piazza « ETABLISSEMENTS DAYDE PARIS – 1925 » posta à l'estremità di i ponti.

St’antichi ponti ferruviari servenu oghje pe’ fà passà u trafficu stradale.

 

 

Ponte supra la Bravona, edificatu ver lu 1886

 

 

Ponti è parti di ponti | Sutterrà | Strade scavate | U tunellu di Fautea | Edifizii | Nomi di e stazioni
__________________________________________________________________________________________

Storia | Vestighje | Materiali | Carte geugrafiche | Trachje | Oghje | Foto | Diaporama
Attualità | U foru | A stampa | Salvamentu-file | CD-Rom | Ligami | Cuntatti | Fonti| Pianu di u situ | Lingua